Wednesday, May 5, 2010

len macam jer........

aduh boring giler la...sejak sound card komputer aku rosak aku dah x layan lagu lagi...pe yang aku wat bila kat depan komputer buka internet,fb,ym..fb pun kadang2 cam sial gak..huhu..tp xtau la nape best sgt fb ni..maybe sebab ia dicipta untuk hiburan,setiap hiburan itu melalaikan dan setiap yang lalai tu best..betul kan?aduh jiwa kacau tul aku,aku pn xtau pe kena ngan aku skang,kejap emo,kejap ok,kejap peramah,kejap pendiam..pe sifat aku yg sebenar ak r?masalah gak lau xtau peribadi sendiri.konfius identiti plak aku ni..ermm...

virus b*bi


baru-baru ni aku dapat satu laptop dari budak junior soh tlg tgkkan laptop dia..laptop dia di serang virus..tp ni virus yang luar biasa..huhu..sebagai seorang yang minat kmputer dan aku jugak amik upah betulkan laptop kat um ni,benda tu masalah biasa yang aku dapat..small matter la..mengikut pengalaman aku,biasanya laptop yang diserang virus ni akan menjadi simptom-simptom seperti task manager disable,anti-virus disable,folder option hilang,driver x berfungsi...macam2 lg la..aku dah spare suma senjata untuk setiap virus yang ada..macam2 virus aku jumpa ilove u,funny ust scandal,brontox,trojan,autorun..letih gak nak melawan..lau mana yg aku xleh lawan ak formatkan aje snang ckit..tp skang ni virus suma cam sial..len macam je..tambah2 window xp.bila kena virus ni,secara automatik device manager,task manager dan sebahagian application jadi notepad.ha?camna nak betulkan ni lau dah jadi notepad?erm....masalah ni aku x jumpa penawar dia sampai skang..setelah membuat kajian selama beberapa bulan aku mendapat kesimpulan bahawa suma orang patut bertukar ke window 7..haha..sebab window 7 x kena pn virus2 macam ni,selain lebih stabil dan grafik yg lebih cantik,tahap penggunaan memory untuk window 7 juga rendah dan sistem bergerak lancar tanpa mengalami masalah "hang"..selain itu,driver untuk sound dan wireles juga automatik terdapat dalam window 7..huhu..so bagi laptop seperti compaq yang mengalami maasalah untuk menginstal driver selepas format,window 7 adalah penyelesaian tebaik..selain itu,aku xyah susah2 nak clean window xp yg kna virus..huhu...lau nak tukar window 7 kol aku ek,aku caj murah2 je.hehe.:-)!!!!

No comments:

Post a Comment