Thursday, April 16, 2009

3 hari 2 malam di alam bunian..


baru-baru ini sife universiti malaya telah menganjurkan program bancian di kg sg. haji dorani, sg besar, sabak bernam. program ini adalah bertujuan utk mencari data bg melaksanakan program pmbangunan di kg tersebut. kumpulan kami yg terdiri lebih kurang 40 org mahasiswa di bahagikan mengikut kariah dan setiap kariah akan tinggal bersama keluara angkat masing2 yang merupakan ketua kariah.kumpulan saya diletakkan di kariah simpang tiga loji bersama ayah angkat kami punandir. sampai je kat kg tu, kami di jemput ke rumah pak uda yang merupakan ketua kg utk majlis pnyerahan anak angkat dan majlis makan2.terim kasih pak uda, makan memang sedap!! kirim salam kat anak pak uda..selepas tu kami di bawa ke rumah keluarga angkat. apa yg pasti, org kg sg hj dorani smuanya sporting dan baik2. kg yang cukup indah ini terdapat sawah padi, berdekatan laut. tapi aku pn dah boring tgk sawah.
hari pertama bancian memang x semudah yang disangka..macam2 perangai org kg yg kmi jumpa.apa yg pasti, setiap rumah jamu air. ada juga yg jamu ais kacang dan bahulu dan ada juga yg ajak brdebat pasai politik... alhamdulillah, program ini brjalan lancar dan respon org kg amat baik..apa yg pasti, berat badan aku bertambah bila balik ke um.terima kasih ayah angkat aku yg bg aku makan 7 kali sehari..hehe..yang bestnye bila tnggal kat kg ni, aku rasa seolah-olah kat dok kat alam bunian..hehe

1 comment: